Förening Grundsunda

Oktoberfest 2023

höstmöte 2023

PRO Grundsunda höstfest

Inbjudan till PRO:s höstfest hade hörsammats av närmare 70 medlemmar som förväntansfullt mött upp i Husumgården den 27 oktober. Ordförande Åke Sundberg hälsade välkomna, Margaretha Bodin läste en inledningsdikt. Åke överlämnade scenen till kvällens gästartist, Pär-Åke Stockberg från Kramfors, känd från Holmsten Trio bland andra.

Pär-Åke framförde en varierad kompott av låtar, varvat med excellent spel på tenorsaxofon och sång. Efter första halvan av uppträdandet serverade kökskommittén en god hemlagad gryta som värmde bra i höstkylan. Åke och Mårten passade på att underhålla oss med några roliga historier, enligt Åke en självupplevd fadäs inbegripet en vägghängd toalett monterad utan kortling i väggen! Kaffe och gokaka avrundade.

Efter kaffet drog Pär-Åke i gång andra halvan på sitt set, blandat från olika stilar och epoker. Publiken uppskattade Pär-Åkes drivna framförande, instrumentalt och sångmässigt, med stående applåder efter sista numret, det blev extranummer!

Som vanligt hade Gunder och Kjell-Ove ordnat ett rikligt vinstutbud till lotteriet. En hemlig låda lottades ut, Ann-Britt Grundström blev lycklig vinnare. Efter ett extranummer till av Pär-Åke, avrundade Åke kvällen med medlemsinformation, tack till Marianne och köket, samt påminde om nästa medlemsmöte den 30 november.
Anders Johansson