Förening Grundsunda

Årsmötet 2022

Rapport från årsmötet 2022

Collage bilder från årsmötet 24 feb 2022

Collage med bilder från årsmötet 2022.

Torsdagen den 24 februari kunde vi alla träffas utan pandemirestriktion. Då hölls PRO Grundsundas årsmöte på Husumgården.

Ett 75-tal medlemmar kom till festligt dukade bord och ordförande Åke Sundberg inledde med en tyst minut för de medlemmar som lämnat oss. Margareta Bodin läste en egen dikt till minne av desamma.

Vår underhållare för dagen Chris O’Berg spelade ett stycke.

Därefter kom årsmötesförhandlingarna igång och Dick Gidlöf och Ingegärd Lindström valdes att hålla i klubba och penna. Något som de har gjort vid ett flertal tillfällen.

Alla viktiga punkter drogs igenom och med Dicks vana hand klubbades alla punkter igenom med godkännande från medlemmarna. Hans-Olov Johansson gjorde med hjälp av powerpoint en intressant tillbakablick över föreningens ekonomi från 2017 fram till i år 2022.

Vid bjöds på en musikalisk resa av Chris O’Berg som är en fantastisk musiker. Det blev både gammalt och nytt i en fin blandning och musikquizza fick vi göra också. Visst var svårt och somt var lätt att besvara. Efter musikstunden serverade köksgruppen en fantastiskt god morotssoppa med gott bröd till. Efteråt serverades kaffe med chokladflarn

Innan dagen var till ända passade ordförande på att avtacka Ann-Britt Grundström med vacker bukett, hon har i 10 år varit föreningens kassör. Anna Ängerud avtackades även hon som avgår från sin post som revisor. Dick och Ingegärd fick också fina buketter för sina insatser som ordförande och sekreterare för mötet.

Gratulationer i form av en trisslott gavs till de närvarande medlemmar som fyllt år i januari och februari 2022.

Dagen avslutades med det populära lotteriet. Gunder Österström och Kjell-Ove Karlgren såg till att alla lyckliga vinnare fick sina priser innan det var dags att vända hemåt.

I elfte timmen hann Ann-Marie H ge en kort information om kommande resor. Dessa redovisas under aktiviteter på hemsidan.

Ulla Edberg
Text och foto