Förening Grundsunda

Julfesten 2023

collage Julfesten

Den 15 december samlades PRO Grundsunda i Husumgården för julfest. Efter mingel med glögg och pepparkaka kunde de cirka 80 medlemmarna ta plats vid borden. Kören Tontyckt inledde middagen från scenen med ett antal blandade julmelodier, ackompanjerade av Margot Ögren och Sven-Olof Edlund. Därefter serverades en tallrik med ett urval rätter från julbordet. Maten lät oss väl smaka, efter desserten tog Tontyckt åter scenen i besittning. Kören framförde stämningsfullt ett urval melodier som välförtjänt belönades med rikliga applåder.

Efter kaffe med rullrån var det dags för Gunder och Kjell-Ove att förrätta lotteridragning på ett digert bord med julklappar som generöst skänkts av medlemmar.

Ordförande Åke Sundberg tackade kökskommittén, gäster och särskilt kören Tontyckt för en trevlig kväll. Åke Pettersson tackade i sin tur å körens vägnar PRO och publiken att detta framträdande blev av, de hade övat flitigt, och han hoppades att vi ses igen.

Ordförande Åke avslutade därmed med att tillönska alla en god jul och
ett gott nytt år!