Förening Anundsjö

Surströmming, Träffpunkten 24 augusti

Onsdagen den 24 augusti möttes ett 60-tal medlemmar upp till den efterlängtade surströmmingsfesten på Träffpunkten i Bredbyn. Efter att ordföranden Jan Håkansson hälsat välkommen överlämnades mikrofonen till sjuksköterskan Annica Sluug från Bredbyns Hälsocentral. Hon informerade om det senast om Covid situationen och hur vi ska förhålla oss om vi skulle bli sjuka, dvs hålla oss hemma om vi känner oss dåliga. Vi bör också ta det vaccin som nu erbjuds oss. Alla måste själva boka tid för vaccination. Pandemin är inte över än.
Ett stort tack till Annica för intressant information.
Äntligen dags för surströmmingen som smakade utmärkt. Efter kaffet och gokakan blev det dragning av lotteriet. Inga problem att sälja lotter med ett dignande vinstbord. Ordföranden framförde ett stort tack till kökspersonalen med de tre B:na Britt, Birgitta och Barbro i spetsen samt alla andra som deltaget.
Ulla Söderberg

Information Annika Sluug om covd