Förening Anundsjö

Mellansel 21 september

PRO Anundsjö hade i slutet av september inbjudit till medlemsmöte i Framtidens Hus i Mellansel. Ett 40-tal medlemmar hade hörsammat inbjudan. Efter att ordförande Jan Håkansson hälsat alla välkommen lämnade han över till dagens gäst, polisman Rickard Hagström från polismyndigheten, som gav oss många goda råd för undvika att bli lurade. Han delade luranterierna i tre områden.
-I hemmet: var försiktig att släppa in okända, be om legitimation om du inte känner dem, kolla upp om det känns konstigt, lita på din magkänsla.
-Sociala medier: svara inte på konstiga meddelanden, lägg på luren om någon ringer och vill ha personliga uppgifter. Lämna ALDRIG ut någon kod eller personnummer.
-Utanför hemmet: se till att kontokort och plånbok förvaras säkert, lämna aldrig handväskan öppen i kundvagnen, kolla så att ingen står så nära så att de kan läsa koden när du slår in den. Var uppmärksam om någon okänd är alltför hjälpsam.
Jan tackade för en mycket intressant och givande information trots problem med utrustningen i lokalen.
Nu serverades kaffe med läcker smörgås och gokaka. Under kaffet drogs vinnarna av motionslotteriet, idag blev det två stycken. Dragningen till det vinstrika lotteriet gick snabbt. Ordföranden tackade alla som varit med på dagens möte. Vi ses nästa gång i Skorped.
Ulla Söderberg

information