Förening Anundsjö

Julfest 3 december

Många medlemmar samlades till julfest på Församlingsgården, Bredbyn. När vi kom blev vi välkomnade med glögg och pepparkaka. Många vänner träffades och sorlet visade den glada stämningen.
Underhållarna BEA spelade glada låtar innan vi fick inmundiga det otroliga julbordet. Där fanns allt från skinka, köttbullar till vitost och blana och allt annat gott som hör julen till. Alla åt med stor aptit och kökspersonalen hade gjort ett fantastiskt jobb.
Därefter presenterade sig vår nye församlingsherde Petter Nordlander och höll en kort betraktelse och önskade oss värme i våra hjärtan i jul.
Sedan spelade och sjöng BEA. De spelade många kända låtar och emellanåt slog Bengta F på ”locket” och drog en klurig historia som gav oss många skratt. Vi kommer skratta länge när vi tänker tillbaka på alla finurliga roliga finesser han bjöd på. Här var det paus för kaffe och struva.
Sedan drog de igång igen och de flesta stampade med i de härliga melodierna.
Det blev avslutning med lottdragning och ett otroligt rikt vinstbord.
Jan tackade alla och påminde om nästa träff 21 januari i Norrflärke. Där blir det skinka och gröt och även en stunds dans till Kultändarna.
God Jul och Gott Nytt År. EK

BEA