Förening Anundsjö

ÅRSMÖTE ANUNDSJÖ PRO 200322

Dagens underhållare Göran Jonsson spelade några låter när årets årsmöte startade o de 63 gästerna intog sina platser.
Jan H hälsade alla välkomna o öppnade mötet. Dagordningen godkändes o därefter visade vi våra under året avlidna medlemmar en tanke med en tyst minut och Arne läste en dikt.
Till ordförande för mötet valdes Leif Lindholm och sekreterare Lennart Forsberg. Justerare valdes Gerd Selling och Bengt Arnebrant.
Verksamhets- , revisionsberättelsen godkändes och styrelsen fick ansvarsfrihet.
Ekonomiska berättelsen visade ett litet överskott för året. Året tidigare hade vi väldigt lite verksamhet och då med underskott. Vi hade möjlighet att få ett bidrag för detta vilket gjorde att vi klarade det.
Val av ledarmöten till olika uppdrag genomfördes. Mötet beslutade att vi ska ha föranmälan till olika sammankomster.
Ulla och Gunnel informerade om planerade resor. Äldregalan 11maj är inte fullbokad så biljetter finns kvar. Det är gemensam buss, biljett, middag i Hägglunds Arena. Hemlig resa blir det i sommar. De vill gärna få in förslag. Tyvärr blir det ingen resa till Vasa p.gr det oroliga läget ute i världen.
Birgitta informerade om att de erbjuder Tjejkväll, Minnesträning, Rensa dator o telefon, Digitala klyftan. De vill få in anmälan till dessa och tips på andra önskemål om ämnen.
Här blev det så dags för kaffe med god landgång samt kaka. När vi satt mätta och nöjda spelade Göran Jonsson glada låtar samt drog några finurliga Anundsjöhistorier.
Det var avtackning av Ewy K som slutar i styrelsen samt Mariette P. Presidiet tackades med en ros. Vid dragning av Friskvårdskortet hade Kurt Nylander turen att vinna en skraplott.
Vi hade insamling till Ukraina som gav 3700:-, även Göran Jonsson gav sitt gage till insamlingen. Vi tackar så mycket för detta. Avslutningsvis blev det lotteridragning och många hade turen att få välja från det digra vinstbordet. Jan tackade alla för dagen och hoppades få se många vid nästa möte i Mellansel 26april.
EK

Gäster