Förening Ångermanland Sport

Årsmöte 2023

Uls S

Ulf Strinnholm Foto: LA

PRO Sport har genomfört årsmötet på Hägglunds Arena med ett trevligt program. Ordförande hälsade alla välkomna till årsmötet och vår gäst Ulf Strinnholm ordförande i Modo Hockey.
Årsmötet genomfördes med säker hand av PG Forslund. Samtliga val av ledamöter var förberedda och alla i styrelsen blev omvalda med olika tidsperioder.
Styrelsen fick mandat att fylla upp med två kvinnor. Den som valdes under årsmötet på 1 år är Kristina Midunger Frisk och vid kommande konstituering väljs den andra ledamoten.
Ekonomin redovisade ett bra resultat. Samtliga aktiviteter ger kostnads täckning.
Årets verksamhet har varit varierande och med många deltagare, där olika intressen har uppfyllts.
Årsmötet avslutades med att Ulf Strinnholm berättade om sin roll som ordförande, samt sin verksamhet i arbetslivet. Ulf är inne på sitt sjunde år som ordförande och han tycker det är ett mycket trevligt uppdrag
Han berättade att många investeringar är gjorda i arenan under tid, bl. nytt tak, en ny media kub, Och sargen kommer att bytas ut ganska snart.
Ekonomin är god i föreningen som ger möjligheter till framtida insatser.
En spännande tid framöver med kval och täta matcher där stor optimist finns i vår verksamhet.
PRO Sport kommer på alla sätt ge laget sitt stöd
Dagen avslutades med att alla fick se en match i damligan mellan Modo och Djurgården. Här kommer PRO Sport att arbeta för en ökning av mera publik, Modo har ett bra dam som vi tycker borde få mer uppmärksamhet.
Matchen slutade tyvärr med borta seger, men en trevlig match.
Lennart Arnlund