Förening Ångermanland Sport

Mia

Mia Karlsson. Foto: Pgf

PRO Sport ÅngermanlandPRO Sport ÅngermanlandPRO Sport Ångermanland
Ordförande hälsade välkommen till årsmöte i Hägglunds Arena. Många medlemmar var på plats och fick en trevlig stund med intressanta gäster. Först fick vi höra Mia Karlsson berätta att vi varit väldigt lyckosamma med att få många besökare till Västernorrland, särskilt Ö-vik har besökts av många. Det kommer att utvecklas inom många områden så aktiviteter kommer att finnas under hela året.
Mia berättade lite om sin dotter Frida och hoppades att det blev en bra helg i Falun. Våra tränare, Mattias och Björn för resp. lag avlöste Mia och gav en fin bild av chanserna inför kommande slutspel. Stor optimism finns i lagen. Johan Videbro gav en redovisning läget inför kommande slutspel. Ekonomin har tappat lite under pandemin men är fortfarande god. Årsmötet klarades av med bravur av PG Forslund, omval av alla ledamöter klubbades. Ekonomi föredrogs och godkändes, samt att styrelsen beviljades ansvarsfrihet. Vi är idag 190 medlemmar i gruppen PRO Sport och vi ökar varje år.
Vinnare av hockey tipset som tippade tabellen läget till den 9 mars blev PG Forslund som erhöll en Guldmedalj och en fin hatt, ytterligare två medaljörer fick medaljer, Ambjörn Fahlén, silver och Anders Olsson , brons . En trevlig kväll med en avslutande match mot AIK som MoDo vann.
Lennart Arnlund ordf