Hur lockar ni deltagarna?

Ju fler ni är, desto roligare blir Digifikat. Men hur når ni dem ni vill ska komma? Det är extra viktigt att bjuda in dem som inte är så digitala idag. Här är några idéer om hur ni kan göra.

Närbild på kanelbullar.

Skicka fysiska brev

Skicka en inbjudan till personer i den pensionärsförening ni är med i. Eller till andra föreningar ni samarbetar med.

Sätt in en annons

Annonsera i pensionärsföreningarnas informationsblad. Eller i lokaltidningen, alternativt de lokala gratistidningarna.

Använd anslagstavlor

Sätt upp lappar på bibliotek. Och på kommunala träffpunkter och mötesplatser

Berätta vid möten

Brukar ni delta i olika möten? Ta gärna tillfället i akt och bjud in deltagare. Berätta muntligt om ert Digifika.

Be deltagarna att ta med sig en vän

De som kommer kanske känner andra som gärna vill fika och diskutera eller lära sig mer om vår digitala vardag. Uppmuntra till att bjuda med sig familj, vänner och bekanta.

Skicka e-post

Ni kan också skicka e-post till dem som har e-postadress.

Berätta i sociala medier

Använd Facebook, Instagram eller andra kanaler där du vet att pensionärer finns.

Använd kommunens informationskanaler

Fråga om ni kan annonsera via kommunens informationskanaler. Till exempel deras webb, nyhetsbrev eller facebooksida.