Tillsammans för ett bättre liv

PRO är Sveriges största mötesplats för pensionärer. Vi påverkar viktiga samhällsfrågor och ser till att livet som pensionär blir roligare.

Pensionärernas riksorganisation, PRO, har cirka 260 000 medlemmar utspridda över hela landet. Hos oss kan du träffa nya människor, utbilda dig, resa, njuta av kultur och delta i olika friskvårdsaktiviteter.

PRO är också pensionärernas röst i politiken. Vi påverkar beslutfattarna i frågor som är viktiga för äldre. PRO är en partipolitiskt och religiöst obunden organisation som styrs demokratiskt av medlemmarna.

Tillsammans verkar vi för ett samhälle där du som pensionär har ekonomisk trygghet, där det finns bra vård och omsorg och där livsmiljön är trygg och stimulerande. Välkommen till PRO!

Bli medlem i PRO!