Förening Nynäshamn

Vice Studieorganisatör
Laila Pettersson
Laila.petersson@telia.com

Klicka på det röda bandet nedan för att se studiekommitténs verksamhetsmål.

PRO vill erbjuda alla sina medlemmar en chans till att utan höga kostnader få utveckla sina intressen inom alla områden från språk till hantverk.

Tillfälle till att i mindre grupper och i lugn och ro få möta andra äldre och studera ett ämne som sedan kan locka till en resa eller till en utflykt eller bara få tillfälle till att träffa andra likasinnade.

Att studera är ett bra sätt att behålla alla funktioner mentalt och fysiskt – nog så viktigt för alla våra åldersgrupper. Den som ännu inte är medlem ges chansen att prova på våra cirklar vid tre tillfällen innan de känner sig säkra på att de vill komma med i PRO. Då är de naturligtvis väldigt välkomna att bli en av oss i PRO.

Våra cirklar presenteras i vårt Aktivitetsprogram som ges ut till varje termin där även kontaktinformation finns till cirkelledarna. Finns det andra områden som lockar till studier och man vill lära sig mer om så kontaktar man studieorganisatören eller så finns kanske det ämnet att studera i Sorunda eller Ösmo och då kan man delta där.

Vi kallar till studier via Föreningsnytt i Nynäshamns posten eller Facebook och hemsidan.