Förening Nynäshamn

Ledamöter
Inger Boström
Ulla Norling

Klicka på det röda bandet nedan för att se kulturkommitténs verksamhetsmål

Vi i Kulturkommittén arbetar med att hitta intressanta kulturupplevelser för PRO:s medlemmar.

Inom vår vackra kuststad och i resten av kommunen och i dess omgivningar finns det många chanser att t.ex. med buss uppleva forntid och nutid där våra lokala författare hämtat inspiration.

Vi får egna guidade visningar på bibliotekets Konsthall där vi är trogna gäster och våra medlemmar uppskattar resorna med egenchartrad buss till Stockholm för teater- eller museibesök.

På bio Vågen går vi på välbesökta operaföreställningar.

Allt efter medlemmarnas önskemål och förslag arbetar vi vidare.

Innan ett besök sker försöker vi ofta skaffa oss fördjupad kunskap om det hela. Det sker genom att vi träffas och läser- eller lyssnar på föredrag om den aktuella händelsen.

I PRO:s Aktivitetsprogram som delas ut inför vår- och höstsäsongen presenteras mer i detalj det som vi erbjuder/föreslår våra PRO-medlemmar från Kulturkommittén.

Aktuella händelser annonseras också via Facebook, Hemsidan och Föreningsnytt i Nynäshamnsposten samt ett allmänt utskick till alla medlemmar med e -post adress.