Förening Sala

Resa Göta Kanal - 2 juni 2022

Den 2/8 for 52 glada pensionärer, från våra olika PRO föreningar i Sala och SPF, till Töreboda. Bussen hämtade i tidig morgonstund och efter ca 3 timmar kunde vi kliva på MS Bellevue för att äntra Göta kanal.

Vi hade att se framemot en vacker tur med 19 slussar. Vi kunde sitta ute och njuta av det vackra vädret och omgivnigarna. Vid slussningarna blev det ju extra spännande. Båtens kapten guidade hela tiden och berättade hur slussarna byggdes och alla har ett eget namn. Det kändes nästan som att vara i filmerna "Göta kanal" man kände verkligen igen omgivningarna. Vi njöt också av en god lunch i trevligt sällskap och i Sjötorp hämtade bussen. Efter uppiggande kaffe på hemresan var vi nöjda hemma i Sala efter en lång dag.

Text och Foto: Monica Asplund