Förening Sala

Årsmöte - 22 mars 2023 - 22 mars 2023

Nästan 100 medlemmar kom när PRO Sala hade sitt årsmöte i Folkets Hus. Mötet inleddes med skönsång av Adamskören under ledning av Margareta Alkstål. Man bjöd på musik från Bellman till Chess. Efter en parentation, tyst minut och diktläsning av Inger Åkerblom inleddes årsmötet, som leddes av Göran Kihl från Distriktsförbundet. Innan vi lade 2022 till handlingarna konstaterade vi att det var ett år då föreningen fyllde 70 år med stor fest i Folkets Park, vi gjorde flera dagsresor och hade mycket aktiviteter på hemmaplan.

Maud Söderström, som varit aktiv i styrelse, kommittéer och andra grupper under många år, och Sten-Ove Håfberg avtackades med blommor, liksom Bengt Åkesson, som varit revisor i 12 år.

Mai-Britt Frank valdes till ordförande för det kommande året. Anne Törnlind, Inger Åkerblom och Eivor Hildén valdes in som ersättare i styrelsen och Karin Karlsson valdes till revisor.

Mötet avslutades med kaffe och semla och några medlemmar fick gå extra nöjda hem med vinster på våra lotterier.

Text och foto: Ulla Ericsson