Förening Kolbäck

Friskvård

Taxarna King och Luna

Vi försöker vara en aktiv förening där vi sätter våra medlemmar i centrum där friskvård är en viktig del.

Vi har friskvårdsaktiviteter i form av Boule, träning på gym, promenader och motionsdanser. Vi gör också utflykter ut i naturen för att besöka någon plats som är värt att se.

I vårt program som skickas ut finns att läsa om våra friskvårdsaktiviteter. Alla dagar i veckan på Hjärtpunkten egen styrketräning. Vill du veta mera så ring Barbro Persson 070-365 67 79

Alla pensionärer kan också ta del av träning och aktiviteter som anordnas av kommunens verksamhet Seniorglädje. I Kolbäck har de sin bas på Hjärtpunkten, Hagvägen 3. Tel 0220-241 23. Program finns bl a på deras Facebooksida, leta efter Seniorglädje och gilla sidan!

Humla på blomma

Humla på blomma Foto: Ewa S Welén