Förening Kolbäck

Motionsdans parken

Foto från Pixabay

DANSPROGRAM SOMMAREN 2024 I KOLBÄCKS FOLKETS PARK

Är du intresserad av att återuppleva gamla folkparksminnen i en äkta gammaldags park, då är det här kanske någonting för dig! Vi hälsar alla PRO och övriga Pensionärsföreningars medlemmar Välkomna!

Nu finns det möjlighet att Swisha inträdet till parken, skriv gärna att pengarna avser dans. Räcker att bara skriva "Dans" i meddelandefältet.
Vårt Swishnummer är 1230126540

På vintern är det gott om trevliga dansställen, men på sommaren är det sämre ställt. Det finns dock möjliget att fortsätta dansa även på sommaren, gör som många andra, besök den gamla anrika Kolbäcksparken. Där kan ni dansa varje onsdag från den 17 maj till den 30 augusti, 16 gånger, samma plats samma dag och samma tid, 13:30-17:00

Den gamla välbevarade parken har blivit Mälardalens populäraste träffpunkt för dansglada pensionärer. Hit kommer dom från när och fjärran för att dansa, umgås, återuppleva gamla minnen och njuta av sommaren i den natursköna parken.

Gamla traditioner

Det är 31:e året som vi har sommardanser och fler och fler har upptäckt att det här är ett ställesom man kan återkomma till. Kom du också!

Servering
I serveringen finns kaffe, te, dricka, smörgås, bullar och godbitar.
Mellan 13:00-14:00 kan ni beställa och betala, då slipper ni stå i kö.
Kaffepausen är mellan 15:00-15:30

Dansmusik
Vi anlitar populära orkestrar som spelar dansvänlig musik. Vi dansar fyra moderna och en gammaldans.
Inträde 100 kr (Fri parkering). Vårt Swishnummer är 1230126540
Upplysningar: Kristina Wåglin 070-534 17 93
Vi hälsar alla PRO och övriga Pensionärsföreningars medlemmar Välkomna!

Orkestrar under sommaren 2024

Mogna Män

Alingsås

Efterarbete i Kolbäcksparken
Det blir i oktober och vi återkommer med datum. Alla är välkomna att hjälpa till, ju flera vi är desto bättre och trevligare! Fika och macka medtages.

Du som är intresserad av att hjälpa till vid våra onsdagsdanser kan kontakta Kristina Wåglin, parkansvarig på 070-534 17 93