Distrikt Västmanlands Län

Vår verksamhet

Vår verksamhet går ut på att i första hand stödja distriktets föreningar.

Personer framför träd

Inför varje verksamhetsår utarbetar distriktet en VERKSAMHETSPLAN som beskriver den planerade verksamheten för akuell period som sedan följs upp med en VERKSAMHETSBERÄTTELSE när perioden är genomförd.

De nationella styrdokument vi baserar vår verksamhet på är PRO Riks Styrdokument som beslutades på 2022 år Kongress. Läs mer om dessa via länken nedan.
PRO:s nationella styrdokument Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Nedan kan du via länkar läsa våra verksamhetsplaner och berättelser för att få en bättre uppfattning av vad PRO Distrikt Västmanland står för och arbetar med.

Vilka aktiviter vi på dkistriktet arbetar med för att stödja föreningarna kan du läsa mer om under fliken Aktiviter Öppnas i nytt fönster. överst på denna sida eller genom att klicka på länken här.