Distrikt Västmanlands Län

Microsoft 365

Med Microsoft 365 får föreningar inom PRO tillgång till ett kraftfullt och säkert IT-stöd som underlättar föreningarnas adminstration

Personer framför träd

Alla föreningar/samorganisationer/distrikt har ett eget e-post/e-mail konto som slutar på @pro.se.
PRO har en licens som innebär att alla som har ett @pro.se konto har tillgång till ett antal Microsoft program som underlättar det adminstrativa arbetet.

För den som själv vill läsa om hur Microsoft 365 fungerar när det gäller systemstöden Outlook och One Drive finns nu en Kort Introduktion till Microsoft 365 samt en Microsoft 365 Manual.
Outlook är en funktion för att hantera föreningarnas e-post/e-mail
One Drive är en funktion för att spara föreningarnas dokumentation i "molnet".

Med hjälp av dessa dokument kan du nu själv på ett pedagogiskt sätt läsa och lära dig mer om detta systemstöd som det är tänkt att föreningarna skall använda för sin verksamhet.
Kort introduktion till Microsoft 365 Pdf, 659.6 kB, öppnas i nytt fönster.
Microsoft 365 Manualen Pdf, 1.1 MB, öppnas i nytt fönster.
Förslag hur du kan läsa in kunskap om Microsoft 365 via manualen Pdf, 181.9 kB, öppnas i nytt fönster.

Ett problem för många föreningar är att hantera den e-post som kommer till föreningarns egen e-postadress. Ett bra sätt att hantera detta är att automatiskt skicka ankommande e-post till alla i Styrelsen. Gun-Britt Österlund från PRO Tillberga har skrivit en bra menual för att skapa denna möjlighet i Microsoft 365 och Outlook.
Manual för att sända vidare e-post till alla i Styrelsen Pdf, 211 kB, öppnas i nytt fönster.