Förening Umeå City-Mariehem

Våffelcafé 18 mars

På Sjuans mötesplats

Våffelcafé anordnades av PRO Umeå City-Mariehem. Alla hälsades välkomna och alla fick sin plats vid borden. De som inte rymdes i caféet sökte sig en plats inne i Tranan. På plats fanns föreningens styrelse i färd med att få de fem våffeljärnen varma, vispa smet i flera bunkar, lägga upp vispad grädde och sylt i skålar. Som dryck fanns kaffe eller thé. Våffeljärnen fick göra rätt för sig och drygt 130 våfflor blev gräddade och stod till buds för dem som väntade i kön för att få ta del av det goda som bjöds. Trivselfaktorn var som det brukar vara mycket hög och ett angenämt sorl hördes. Gemenskap är en viktig del av livet och det kan man få i gott sällskap. Mycket fanns att prata om och det gick att uppsnappa både det ena och det andra om TV-program värda att se, om oron i världen men även att få känna glädje att få komma samman med andra för den sociala samvaro som ges vid de tillfällen där man får träffa andra. När våffelätandet var över satt många kvar och pratade med varandra för att sedan vandra hemåt och invänta aftonen och kvällen.