Förening Kultur Värmland

Här berättar vi om föreningens verksamhet & historia.

Här kommer allteftersom mer och mer om föreningens verksamhet.
Många minnesvärda höjdpunkter har det blivit och ett eller annat pinsamt tillkortakommande under dessa 10 år av intensiv kulturkonsumtion i trevligt sällskap med likasinnade värmlänningar från norr till söder.

Här har Du en förening för Dig som är pensionär eller har pension och har intresse av kultur. Vår ide är tillsammans med medlemmars önskemål utforma program med aktiviteter och därmed ge medlemmarna upplevelse, gemenskap och kunskap. Genom samverkan vill vi uppmärksamma enskilda kulturarbetare och andra verksamheter som finns inom kulturområdet i Värmland.

Tisdagen den 14 november var det dags för vårt 10-årsjubiléum! Ett sjuttiotal medlemmar träffades för ett firande med historiska tillbakablickar, högläsning, smörgåstårta med bubbel och inte minst ett besök av Stefan Holm och hans skrivarkompis Jessika Eriksson. De firade med oss och berätta om sitt författarskap och om gamla, nya och kommande böcker.

Mobil? Klicka på trestreckssymolen i mobilen till längs upp till höger och välj "Vår historia" eller exempelvis "Start" nedan.

Åter till Start