Vi stödjer inte din webbläsare!

Vi rekommenderar att du uppgraderar din webbläsare för en bättre upplevelse.

Förening Arvika

Konsumentrådgivning

Här kan du berätta om diVn före

Grattis PRO:are – nu får alla som behöver konsumentrådgivning

Förlorat pengar på inställd resa? Hamnat i strid med hantverkaren? Lurad av telefonförsäljare? Nu kan du som är PRO-medlem, oavsett var du bor, få hjälp av Konsumentcentrum – en del av Råd & Rön.

Från och med nu får alla PRO:are som behöver stöd med krångliga konsumentfrågor ta hjälp av Konsumentcentrum som är en del av tidningen Råd & Rön.

Det här kan du få hjälp med:

✔ Konsumentvägledning via e-post och telefon gällande konsumenträttslig lagstiftning, information inför köp och råd vid klagomål.

✔ Du kan skicka in avtal eller anmälningar, till exempel till Allmänna reklamationsnämnden, om du vill få dem granskade.

✔ Vid behov får du också hjälp att kontakta företagen.

Möjligheten att få konsumentstöd ingår i ditt PRO-medlemskap . Det är viktigt att du har ditt medlemsnummer tillgängligt då vi kommer att fråga efter det.

Kontakt:
Maria Wiezell och Christine Fransholm på Konsumentcentrum
Telefon: 08-674 43 74

Telefontid: Onsdag 09.00 - 11.00 och Fredag 09.00 –11.00 och 13.00 –15.00

E-post: radgivning@konsumentcentrum.se

 

Här kan ni berätta mer om föreningens verksamhet.