Förening Arvika

Kommunala Pensionärsrådet (KPR)

Kommunala Pensionärsrådet (KPR) i Arvika är partsammansatt mellan Kommunstyrelsen i Arvika Kommun och de pensionärsföreningar som verkar i kommunen. Rådets uppgift är att förmedla information från den kommunala verksamheten i allmänhet och i synnerhet frågor som rör
pensionärer, såsom äldreomsorg m.m. Rådet ger också möjlighet för pensionärsföreningarna att ta upp angelägenheter som berör pensionärerna i kommunen och kan på så sätt ge ett visst inflytande.

Rådet består av ledamöter från kommunstyrelsen och pensionärsföreningarnas representanter.
PRO Arvikas ledamot i KPR Arvika är Kenneth Klarström 070- 6211157 och Ulrika Karlsson 070-591 77 36.

Kommunala pensionsrådet(KPR) har möte varannan månad. Nedan finns en länk till kommunens hemsida som ger information om verksamheten och tillgång till KPR:s protokoll.