Förening Vaksala-Danmark

Boule

Du som är pensionär eller snart blir det
Kom och spela Boule med oss!
Vi har en mycket livlig verksamhet med ett drygt 40-tal medlemmar (f n något fler män än kvinnor) som spelar boule.

Från april t o m oktober träningsspelar vi två dagar i veckan, måndagar kl 13.00 och onsdagar kl 13.00, vid Sävja IP där vi har fina banor.
När vädret inte tillåter spel utomhus, har vi träningstid på tisdagar kl. 09.00 i
Boulehallen vid Fyrislundsgatan 68 .
Därutöver så deltar vi pensionärstävlingar runt om i länet.

Kom och pröva – klot finns att låna. Har Du frågor och funderingar – tveka inte att kontakta Ulf Jansson 070-545 96 10, (ulfja44@gmail.com) eller Leni Larsson 073-322 54 22.

Så här beskrivs boule av Svenska Bouleförbundet:
Boule - en idrott där alla lyckas
Vill Du pröva en idrott som ger ständiga adrenalinkickar på banan?
Letar Du efter något som varken ruinerar dig eller kräver en massa utrustning för att utövas? En idrott som dessutom är både utmanande och rolig?
Spela boule! Boule passar lika bra för kvinnor som för män, ungdomar
likaväl som för seniorer. Det är en idrott där hela familjen kan delta. Boule spelas året om och antalet aktiva ökar snabbt, liksom antalet boulehallar.

Vi hoppas att Du också tycker det låter intressant att börja spela boule. Kom och pröva – klot finns att låna. Har Du frågor och funderingar – tveka inte att kontakta någon av oss. Vi ser fram emot att se dig vid boulebanan.
PRO Vaksala-Danmark
Ulf Jansson 070-545 96 10, 018-32 42 04, ulfja44@gmail.com
Leni Larsson, 073-322 54 22
Christer Karlsson 070-456 73 34
Jack Engblom 070-724 31 12

Aktiviteter vår – sommar – höst 2024

Våren Januari - Mars Fredagsboule.

Onsd 20 mars Bouleupptakt. Vi var 35 personer som inledde med att spela två omgångar boule. Därefter möte där Uffe Jansson redovisade resultat från Fredagsboulen, kommande Panterboule och övriga tävlingar under säsongen mm. Vi avslutade med en god landgång.

april - okt Träning vid Sävja IP måndagar och onsdagar 13.00 - 16.00 Vi ska följa upp parkeringsfrågan. Ev kan det finnas parkeringsplatser vid bostadsrättsföreningen i närheten.

23 apr - 16 maj Panterboule. Vi deltar med 6 lag. Totalt är det 64 lag anmälda.

Tisd 21 maj Kval till Distriktmästerskap i boule för föreningar inom PRO Uppsala och Knivsta Spelplats: Boulehallen Uppsala Mixade 3-mannalag. Du som vill vara med skall anmäla till Uffe senast 25 april. Föreningen betalar anmälningsavgiften.

Lörd 1 juni Roslagsboule i Rimbo. 3-mannalag. Du som vill vara med skall anmäla till Uffe senast 10 maj. Föreningen betalar anmälningsavgiften.

Tisd 4 juni DM i boule i Knivsta. 4 lag från kvalet den 21 maj deltar, samt 4 lag från Norduppland och 4 lag från Syduppland. Segraren representerar Uppland i riksmästerskapet.

Månd 17 juni Klubbmästerskap i boule inom PRO Vaksala-Danmark. Vi spelar 2- eller 3-mannalag beroende på antalet anmälningar. Mixade lag så långt det är möjligt. Korvgrillning mm. Anmälan till Uffe eller till Leni senast 12 juni

Månd 22 juli Öregrundskulan i Öregrund. Arr SPF Havsörnen. 3-mannalag. Du som vill vara med skall anmäla till Uffe senast 15 maj . Föreningen betalar anmälningsavgiften.

Torsd 25 juli Enakulan. Spelplats: Höken? 3-mannalag. Du som vill vara med skall anmäla till Uffe senast 18 juni. Föreningen betalar anmälningsavgiften.

10 - 31 aug Panterboule.

Lörd 24/31 aug Rimboule. Inget besked ännu om Rimboule

Tisd 3 sept Boulens dag Spelplats: Björklinge. 3-mannalag. Mer information senare gällande anmälningstider. Föreningen betalar anmälningsavgiften.

Onsd 11 sept Vänskapsmatch mot PRO/SPF Knivsta. Återkommer om plats.

Hösten okt - dec Fredagsboule

Onsd 6/13 nov Höstavslutning med alla boulespelare. Olika redovisningar, frågor o funderingar. Fika