Förening Storvreta

Publicerad:

”Så var vi igång”..

TRIVSELTRÄFF den 21 januari 2019

019-01-30 Föreningens första – Trivselträff - för våren 2019 genomfördes den 24 januari i GP-salen - men som egentligen ingår i förra årets verksamhet - nästan femtio medlemmar hade anslutit sig till träffen. Intresse tycks finnas för ”lite social gemenskap” eller var det dagens tema med information om Seniorguide Uppsala – ”En väg in” – som drog – eller var det både och…?

Carin Benthe och Gert Eriksson från Uppsala kommuns - Äldre förvaltning – informerade om ”Seniorguiden” - vad som främjar hälsa och vad som kan underlätta vår vardag – och den hjälp som ”kan fås” i alla former inom Äldreförvaltningen Uppsala kommun.

Dagens överraskning på dagordningen var punkt 5 – Hemlig gäst – vilket var Maja Brännström som sjöng mycket fint och njutbart fem ”härliga låtar”

Träffen fortsatte sedan i vanlig ordning med information om kommande aktiviteter och resor, uppvaktningar, lotteridragning samt ”dragning” av vinnare i Friskvårdskortet - naturligtvis ingick även i träffen en liten "kaffestund med smörgås".

Inför möte

Storvreta flicka underhåller