Förening Fålhagen

20240112 Medlemsträff

Kenneth Ågren och Tommy Forsberg

Poliskommissarie Kenneth Ågren berättade om Knutbydramat i bild och ord. 2 timmar som försvann jättefort. Så intressant och skrämmande.

Personer framför träd
Kenneth Ågren tackas av Tommy Forsberg efter ett fantastiskt föredrag

Kenneth Ågren ochTommy Forsberg

Fredagen den 12 januari besökte Poliskommissarie Kenneth Ågren vår medlemsträff på Storgatan 11.
Närmare 60 medlemmar och gäster satt andäktigt och lyssnade till den väl initierade kommissariens berättelse över hur en församling i en liten landsortsby kunde styras och manipuleras till något så hemskt som mord och mordförsök. En pastor som intalade en barnflicka att vara hans älskarinna och sedan be henna att döda hans hustru och en grannes man. Dels för att han själv ville gifta sig med grannens fru, men också för att barnflickan skulle utföra guds önskan och åter bli upptagen i församlingen. Den lilla församlingen formades av några ledare t.ex. Kristi brud och pastor Fossmo till att bli en sekt som blint följde de önskningar och "order" som ledarna hade eller gav.
Ja, det sedvanliga kaffet och bullen fastnade nästan i halsen på oss åhörare. Inte trodde vi väl att något så fruktansvärt skulle kunna ske i Knutby, en liten svensk by och att en kristen församling kan dölja sådana hemska och mörka hemligheter.
Det blev en mycket intressant, men uppskakande information, av en fantastisk föredragshållare i bild och tal.