Förening Fålhagen

20240604 Medlemsträff

Dagens tema "Hjälpmedel" !!
Vad kan vi skaffa till hjälp i vår vardag. T.ex. via kunnig och hjälpsam personal på Vobis i Uppsala

Personer framför träd

Tisdagen den 3/6 kom, trots den ovanliga veckodagen för medlemsträff drygt 30 medlemmar för att se och lära om vilka hlälpmedel som finns att tillgå för att göra vardagen lite enklare.
Sabina Swahn från Vobis besökte oss och informerade om alla hjälpmedel som finns för oss. Det gäller grepp, kök, käppar, kryckor, rullatorer, kuddar, dynor, massageprodukter, möbler, personlig hygien, värme, kyla och säkerhet. Utbudet är stort och vi rekomenderar medlemmarna att besöka Vobis, Bäverns gränd 14, Uppsala för att se allt vad som kan erbjudas idag.
Efter en mycket informativ redogörelse av utbudet var det dags för "Landgång" en god smörgås med mycket gott i gott på!
Detta var våren och försommarens sista medlemsträff, vi möts igen på Friskluftsdagen den 30/8 i Fjällnora.

Vobis Uppsala