Förening Värmdö

Historik - PRO Värmdö

PRO Värmdö bildades den 26 november 1966.

1 oktober 2022

Efter 13 år blev vi idag tvungna att lämna vårt kansli. Där ska hemtjänsten nu flytta in. Vi har hjälpts åt att gallra. Våra värdesaker har vi nu låst in i ett plåtskåp i köket.

Rummet som vi kallat vårt får vi nu boka av kommunen och betala hyra för. Vad som händer med alla saker i köket som tillhör PRO vet vi inte ännu. Vi avvaktar ett möte med kommunen.

Den 1 oktober 2009 flyttade PRO Värmdö från lokalen i Hemmesta centrum upp till Hemmestahöjden, Kullsvedsvägen 1. Före detta Serviceboende.

Vi fick en lokal lämplig för möten och ett enkelt kök (före detta terapilokal) samt ett litet kontor.

Från och med då slutade PRO Värmdö att ha sina möten i Bygdegården och fick tillgång till Diamantens lokal för att ha sina månadsmöten.

Vi har genom åren fixat: julluncher, grötmöten, årsmöten och månadsmöten, bingo, landskapscirklar, "må väl"-cirklar, Värmdöcirklar "lär känna din hembygd", kulturgrupp, akvarellmålning och öppet hus.

Många resor har det också blivit bl.a. Nordiska museet, Löfsta bruk, Spårvagnsmuseet i Malmköping, Skickla gruva, Oscar Fredriksborg och Rimbo marknad.
Föreningen Guldkanten har bidragit med pengar till resor och underhållning.

Engageman, glädje och gemenskap är vad medlemskap
i PRO betyder.

Under fliken "Arkiv" kan du läsa och se bilder av många av
PRO Värmdös resor, studiecirklar och månadsmöten.