Förening Stureby

Våren 2024.s sista medlemsträff är 16 maj - då är det Sill lunch med underhållning.

Medlemsträjj 2024-04-11 Kia introducerar Zumba

På dagens 11 april.s medlemsträff gästades vi av Kia Lundberg, som presenterade Zumba Gold för oss. Ett härligt och roligt sätt att träna tillsammans antingen sittande eller stående.

Medlemsträff 24-02-08

På medlemsträffen 8 febr. visade Roger Johansson en film om Stockholm på 1950-talet. Ett mycket uppskattat inslag.
Vi i styrelsen informerade om uppdateringar av vårt program vårterminen 2024.
Vidare pratade vi om de ökade bedrägerierna mot äldre. Vi måste vara ytterst försiktiga och vaksamma och se till att polisanmäla försök till bedrägerier.
Vi var ett 30-tal som träffades under trevliga former och umgicks över en kopp kaffe/te och semlor mm. För en av deltagarna var det premiär.

PRO Sturebys lokal Skönviksvägen 309

Vid vårterminens första träff 11/1 var vi ett trettiotal som träffades - varav 4 stycken var där för första gången. Efter presentation av vårens program åt vi gulaschsoppa, smörgås o kaffe o kaka. Till kaffet var det musik quiz - 11 frågor med litet olika genrer. Lena var den som prickade in flest rätt - hela 10 stycken. Bra jobbat alla!

Medlemsträff 14/12

På hösterminens sista träff - 14.12 var vi ett 30-tal medlemmar som deltog. Tre stycken var dessutom där för första gången! Kul att se er!
Vi avnjöt risgrynsgröt, skinksmörgås, kaffe, lussebulle o pepparkakor.

Trist nog ställde förskolan in sitt besök hos oss pga sjukdom. Vi får hoppas det funkar nästa år. Vi hade dock en trevlig eftermiddag med samtal, litet julmusik o lotterier.

Medlemsträff 9 nov. Roger introducerar filmen om "Stockholm på 60-talet"

På Höstmötet/medlemsträffen, 9/11, informerade vi i styrelsen om Verksamhetsplan och Budget för 2024. Plan och budget godkändes av medlemmarna. Vi uppmanade också alla att komma med förslag på hur och med vad vi kan utveckla vår verksamhet. Följs upp på Decemberträffen.
Vi gratulerade också vår medlem Elnastina som fyller 90 år om några dagar.
Därefter visade Roger Johansson en film om 60-talets Stockholm. Ett intressant och uppskattat inslag.

Medlemsträff 12 okt. Eva-Maria van der Kvast, Familjens jurist.

Medlemsträff 12 okt. Ewa-Maria van der Kvast informerade om vad de kan hjälpa till med - vad avser konsumenträtt, testamente, framtidsfullmakt mm = allt man kan behöva juridisk hjälp med "från vaggan till graven".

Medlemsträff 14 sept. MusikQuiz med Hasse och Eva

Vid höstens första medlemsträff, 14/9, gästades vi av Hasse och Eva som bjöd på en MusikQuiz med ett varierat innehåll ur vår Svenska visskatt. Vi tackar för en riktigt trevlig underhållning. Vi säger också "Stort Grattis" till Ulla och Christina som hade alla rätt i Quiz-en!
Därefter informerade vi i styrelsen om höstens kommande program som också finns beskrivet här på hemsidan