Förening Kärrtorp

Vår historia

Det moderna Kärrtorp växte fram på 1950-talet. 1958 kom tunnelbanan hit. Lite senare bildades vår PRO-förening.

60 år ung förening

I nära 60 år har PRO varit en vital och betydelsefull aktör i Kärrtorp/Enskededalen. Först i PRO Bagarmossen, sedan som den egna föreningen PRO Kärrtorp. Under åren har många medlemmar träffat nya vänner och deltagit i en rad verksamheter. Så är det också idag.

PRO Kärrtorp är en stor förening med cirka 200 medlemmar. Alla som har någon form av pension, även ”förtidspension”, eller är gift/sambo
med medlem är välkomna som medlemmar.

PRO Kärrtorp driver viktiga pensionärsfrågor i Skarpnäcks stadsdelsnämnds pensionärsråd med krav på bra hemtjänst, trygga vård- och
omsorgsboenden, bättre snöröjning/sandning och mycket annat. Vår förening har en omfattande egen verksamhet med möten i Biograf Reflexen och aktiviteter i PRO-lokalen på Kärrtorpsvägen 23. Som exempel kan nämnas studiecirklar, ”Öppet hus” med kaffeservering, PRO-luncher och basarer med loppmarknad. Boule spelas i Kärrtorpsparken. Kulturvandringar görs i Kärrtorp och andra delar i Skarpnäck. I våra vår-och höstprogram berättar vi om alla aktiviteter.

Hjärtligt välkommen!