Förening Kärrtorp
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Nya bouleansvariga i PRO Kärrtorp

Maud Luks, Bo Moström och Lillemor Karlsson, PRO Kärrtorp.

Maud Luks (t.v.), Bo Moström och Lillemor Karlsson.

I femton år varje måndag vår, sommar och höst har Maud Luks tagit kratta och klot för att göra ordning boulebanan i Kärrtorpsparken inför PRO Kärrtorps boulespel. Nu tar Bo Moström och Lillemor Karlsson över som bouleansvariga.

Boulespelandet har fått allt fler deltagare tack vare medlemmarnas intresse och att föreningen lyckats få Skarpnäcks stadsdelsförvaltning att ordna ytterligare en bana. Maud har under årens lopp gjort en fantastisk insats till glädje för många deltagare, men nu har hon tyckt att det var dags för någon annan att ta ansvar för boulen. Maud tackades av PRO Kärrtorps ordförande Sussie Hellsten med blommor och PRO-lotter.

Coronapandemin har lett till att det spelas boule både på måndagar och torsdagar, så våra ansvariga får vara flitiga.

Text: Leif Karlsson