Förening Kärrtorp
Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Bygg utegym för pensionärer i Kärrtorpsparken!

I ett medborgarförslag till Skarpnäcks stadsdelsnämnd föreslår Britt-Marie Löndqvist, PRO Kärrtorp, att det byggs ett utegym anpassat för pensionärer i Kärrtorpsparken.

Britt-Marie Löndqvist

Stockarna i de utegym som finns i stadsdelenär är för tunga för pensionärer, skriver Britt-Marie, som är ledamot i PRO Kärrtorps styrelse.

Kärrtorpsparken, där PRO Kärrtorp spelar boule, skulle passa perfekt för ett utegym anpassat för äldre, anser hon.

-Det finns gym av det slag jag menar i parken vid Blåsut och i Hökarängen, säger Britt-Marie.

Frågan togs första gången upp vid stadsdelsnämndens möte 17 november. Precis en månad senare beslutade nämnden att ställa sig bakom förslaget.
Läs mer om beslutet

Ärenden på stadsdelsnämndens möte i november Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Text: Leif Karlsson