Förening Hägersten

Gemensamma resor med PRO sexan

PRO6 är ett samarbete med PRO-föreningar i stadsdelen HägerstenÄlvsjö. Dessa föreningar är:

• Liljeholmen: www.pro.se/liljeholmen
  • Kransen-Åsen: www.pro.se/kransen-asen
  • Solberga-Brännkyrka: www.pro.se/solberga-brannkyrka
  • Älvsjö-Herrängen: www.pro.se/alvsjo-herrangen
  • Fruängen-Västertorp: www.pro.se/fruangen-vastertorp
  • Hägersten: www.pro.se/hagersten.

RESOR

12 mars åker vi på en endagars bussresa till Femörefortet i Oxelösund och därefter slottet Öster Malma.

Avresa från Busstorget i Fruängen 08.00 och från Trekantsvägen 16 i Liljeholmen klockan 08.15. Beräknad hemkomst 17.00.

Pris 995 kronor per person. I priset ingår bussresa tur och retur, förmiddagskaffe med smörgås och guidad visning i Femörefortet, lunchbuffe i Öster Malma.

Anmälan senast 7 februari till Pia Hällbom på telefon 070 766 63 08 eller pia-kjell@telia.com Länk till annan webbplats.. Faktura kommer från Resekompaniet.

10 april åker vi till Hornborgasjön, Wrågården och Gunnes väskor.

Avresa från Trekantsvägen 16, Liljeholmen klockan 05.50 och från Fruängstorget, Fruängen klockan 06.00. Vi kör mot Västergötland. På vägen gör vi ett stopp för busskaffe med fralla. Under förmiddagen kommer vi till Hornborgasjön. Efter några timmar vid sjön beger vi oss till Wrågården nära Falköping. Där äter vi en sen lunch klockan 14.30. Därefter åker vi vidare mot Jönköping där vi rundar Vätterns södra spets och fortsätter via E4:an till Mantorp där vi stannar för kaffe med rulltårta vid Gunnes väskor. Här kan vi hitta prisvärda väskor, plånböcker, handskar och paraplyer. Vi räknar med att vara hemma klockan 21.30

Pris 665 kronor per person. I priset ingår busskaffe med fralla, besök vid Naturum Hornborgasjön, guidning vid trandansen, lunch inklusive dryck kaffe och liten dessert på restaurang Wrågården och kaffe med rulltårta samt möjlighet till inköp vid Gunnes väskor.

Anmälan senast 10/3 till Britta Svensson, 073 076 27 35 eller brittaproliljeholmen@gmail.com Länk till annan webbplats. eller till Eva Sjöholm, 070 320 87 77 eller eva.sjoholm@outlook.com Länk till annan webbplats..

6 maj gör vi en dagsresa till Qvaringe Antik, Mariefred och Bommersvik.

Avresa från Fruängstorget klockan 08.50 och från Trekantvägen 16 i Liljeholmen klockan 09.00. Pris per person 795 kronor. I priset ingår kaffe och fralla på förmiddagen, lunch i Bommersvik och buss tur och retur.

Anmälan till Eva Sjöholm telefon 070 320 87 77 eller eva.sjoholm@outlook.com Länk till annan webbplats. senast 25 mars. Faktura skickas från Björks Resor.

12-15 augusti åker vi till Gotland på en tredagarstur. Programmet är inte klart men Eva Sjöholm vet mer.