Förening Enskede

Medlemsmöte 2019

FOTO: Kerstin Andersson

Pro Enskede erbjuder pensionärer en varierad verksamhet i närområdet. Vi vill nå en bred grupp pensionärer och ha ett varierat program som passar både äldre och yngre pensionärer. Syftet med vår förening är att vi ska träffas i trevliga former och ha roligt ihop, men också att vi ska bevaka och ta tillvara äldres intressen i stadsdelen. Hos oss hittar du en blandning av föreläsningar, underhållning, studier, kultur och friskvård. Allt gör vi med ideella krafter och till självkostnadspris.

Vi har något varje vecka för alla smakriktningar.

Det mesta av vår verksamhet finns i Hagtornsgården i Enskededalen, men vi gör även annat, till exempel teater, bio, resor och luncher på annat håll.

Vi har även en Facebook-grupp för medlemmarna, länk till gruppen når du enklast via ikonen överst på sidan.

Dessutom har vi också en aktiv bevakning av äldres intressefrågor. Vi finns med i stadsdelens pensionärsråd. Det handlar om boende, vård, pensioner, kommunikationer och andra samhällsfrågor som behöver påverkas för att äldres rättigheter ska tas tillvara.

Vi hoppas att du ska komma med och trivas i föreningen!

Kerstin Andersson