Förening Älvsjö-Herrängen

Välkommen till Älvsjö-Herrängen

Vi är till för alla pensionärer. Här kan du möta nya vänner, resa, delta i studiecirkel om något du är intresserad av tillsammans med andra, motionera eller vara med i andra aktiviteter. Grundprincipen är att det är medlemmarnas egna intressen som ska styra valet av aktiviteter.

Vi kan ha verksamhet som passar de flesta med aktiviteter såsom Qi Gong, boule både sommar och vinter, bridge, studiecirklar och resor både i Sverige och utomlands. Du kan också föreslå andra aktiviteter eller cirklar som kan vara intressanta för alla medlemmar.
Vill du bara träffa någon att prata med över en kopp kaffe, lyssna/se underhållning eller delta i frågesport kan du göra det på våra månadsträffar, fyra på våren och fyra på hösten.

Förutom att vara en förening för gemenskap är vi en del av PRO som bevakar pensionärernas intressen i olika samhällsfrågor. Det gäller pensioner, skatter, sjukvård, äldreomsorg och annat som är viktigt för oss.

Dessutom är vi med och driver pensionärernas intressefrågor inom Stadsdelsnämndens Pensionärsråd i Hägersten - Älvsjö.

Ett medlemsblad skickas ut i början på varje säsong till alla medlemmar. Den innehåller säsongens planerade aktiviteter. Andra aktiviteter som kommer igång med kort varsel, t.ex en resa o. dyl. kan vi bara informera om här på vår webb och på våra månadsträffar. De medlemmar som har lämnat sin e-postadress till oss kan få information direkt den vägen.

> Föreningens historia Pdf, 123.4 kB.