Förening Älta

Inför Höstens Planering

Här kan du berätta om din förening eller verksamhet.

Medlemsmöte den 10 september. Mer information i höstprogrammet som kommer i augusti.

INTRESSEANMÄLNINGAR HÖSTEN

Seniorliv i Balans-cirkel varje fredag 8 gånger kl 10 – 12 med start den 20 september.

Innehåll: Vad är ett gott åldrande? Kom med och utforska hur det går till. Vi diskuterar frågor såsom egenmakt, egenvård, åldrande och existentiella frågor. Du lär om livet som senior och reflekterar över din egen situation och delar dina erfarenheter med andra. Du får kunskap om viktig samhällsservice och äldres rättigheter. Både yngre pensionärer såväl som äldre är välkomna!Cirkelledare är Ann-Sofie Rhedin och Gunnel Sjöstedt Karlsson. Frågor och anmälan senast 13 september till Ann-Sofie Rhedin, 070 341 32 87, eller rhedin53@gmail.com Länk till annan webbplats.

Vill du lära dig dansa Salsa? I samarbete med SPF Svanen Älta och Actic i Älta

Om tillräckligt intresse finns kommer vi att erbjuda en kurs i Vi behöver vara ca 20 personer. Kursen är på 2 timmar, en gång per vecka under 10 veckor. Anmäl intresse till Ola Karlsson 070 689 68 26 ola.birger@gmail.com

Bedrägericirkel I samarbete med SPF Svanen Älta

Om tillräckligt intresse finns kommer vi att erbjuda en repris på ”Stopp! Mig lurar du inte!”, en utbildning på fem träffar om att öva tillsammans att genomskåda och att stätta stopp för bedrägerier av olika slag. Samarbete med SPF Svanen Älta. Anmäl intresse till Anette Ahston 070 9475682, aahston@gmail.com

Alla kan sjunga – seniorkör för alla. I samarbete med SPF Svanen Älta

Om tillräckligt intresse finns kommer vi att erbjuda både de som är nybörjare och de som sjungit i kör förut att vara med och starta en kör under ledning av Therese Wernersson. I samarbete med SPF Svanen Älta.

Anmäl till Therese Wernersson 073 5796239, info@solister.se

Samtal pågår - MÄN I samarbete med SPF Svanen Älta

Samtalsträff för män. Deltagarna bestämmer själva vad och när. I samarbete med SPF Svanen Älta. Anmäl intresse till Ola Karlsson 070 689 68 26 ola.birger@gmail.com Länk till annan webbplats.