Förening Jakobsberg

Fredagsbrev v. 08-24

Söndagspromenad den 181:a i ordningen med poesi, frågesport och info om PRO-distriktets bostadskampanj av Agneta Enbom Holz med 9 PRO:are. Fika i Görvälnreservatet.

Årsmöte hos Reumatikerföreningen på Kärnmakaren söndag 18/2 med drivande ordföranden Mona Blomgren, även mycket aktiv inom PRO Jakobsberg. Bosse Rönngren spelade och sjöng, samt Bosse Johansson satt årsmötesordförande. Info och god tårta bjöds på!

Pubsucce’ torsdag 22/2 med fullsatt 81:an i härlig stämning, toppenmat av eldsjälarna Gill N och Maud S , toppenmusik av Bosse R, härlig allsång, goda historier med Marianne H och Göran S!

Seniorakademin/ABF med 70 åhörare hade kommunarkivarien Helen Sperens på besök 23 februari i Folkets Hus, som berättade och visade! Besök kommunarkivet både fysiskt och digitalt! Spännande och intressant!!

Fredag 23 februari uppträdde PROtonerna på äldreboende i Viksjö till stor glädje för gäster och personal! Turnén fortsätter på en handfull övriga boenden med Stefan S och Sven S i täten!

Lördag 24 februari hade vår samarbetspartner Jasminehuset arabisk poesikväll på 81:an.

Trevlig helg hälsar Bo Johansson 070-4919499