Förening Jakobsberg

Fredagsbrev v. 07-24

Järvafältet/Säby gård -4 grader grått, bitande vind och några centimeters snötäcke. Kommunen har lagt ut gallerburar för att förhindra bävrarna att blockera vägtrummor genom att bygga sina ”hus”.

Söndagspromenaden- den 180:e i ordningen i Görvälnreservatet - med gemenskap - fika, poesi och frågesport samlade 7 PRO:are från Jakobsberg och Kallhäll.

PROtonerna tränar hårt inför sångrundan på äldreboenden. Många framträdande,kul!!

Fettisdag med skidföre för skidåkarna.

Alla hjärtans dag firas även på Säby Gård av hästarna!

På onsdag konferens om utbildningarna inom PRO-distriktet och om kommande kampanj, "Tillgänglighet i äldres boende".

Månadsmöte med ca 50-60 personer på torsdag 15 februari med underhållning av SAMSPEL med Bosse Rönngren i spetsen. Och info om Ängsjö friluftsområde och Ängsjö vänner av ordf Bengt Gustafsson, Hjärt - och lungföreningen informerar med Anna-Maja Sundh och Inga-Britt Andersson. Inkeri Kuosku m.m talar om sina kommande framträdanden på 81:an m.m.
Lotteridragning avslutade.

Trevlig helg hälsar Bosse Johansson, ordf 070-4919499