Förening Jakobsberg

Fredagsbrev v. 06-24

Söndagspromenad söndagen den 4 februari.

Alla Pensionärs-organisationer i det Kommunala pensionärsrådet, KPR, träffades måndag 5 februari på vård- och omsorgsboendet Flottiljen i god stämning inför kommande KPR möte. Matpriserna på boendena/restaurangerna, hemtjänst, trygghetsboende och möten genomgicks inför möten med kommunen.

Gertruds bingo med 16 förväntansfulla deltagare träffades på onsdag. Trevligt och spännande!

Infomöte 8/2 om ekonomin och verksamheten Folkets Hus i Kallhäll med Gertrud Ryd’en som vår representant.

Konsertgruppen PRO/SPF/ Folkets Hus träffas på fredag 9/2 f.m för slutplanering av konserter med Ronnie Gardiner, lördag 17 mars kl 13 och 16 och konsert den 5 oktober.

Fredag 9/2 hade Seniorakademin/ ABF bjudit in Jakobsbergsbon/ författarinnan Beata Hansson, som berättade om sin nya bok, " Drömmen om Tom Walter"- om romansbedrägerier.

Efteråt fortsatt planering inkl möte med ABF om internationella kvinnodagen fredag 8 mars.

Trevlig helg hälsar Bo Johansson, ordf. 070-4919499.

PS: Nästa vecka Café 81:an med Fonus på onsdag. Månadsmöte to 15 februari kl 14 i Jkbkyrkan med Samspel och Info om Ängsjö vänner och Hjärt- och Lungföreningen