Förening Jakobsberg

Fredagsbrev v. 04-24

Mer från medlemsmötet 20 januari.

Verksamhetsplan och budget år 2024 bordlades till månadsmötet 15 februari pga osäkerheten kring främst lokalbytets kostnadeffekter m.m. Pelle O informerade om lokalbytet och inflyttningen till ABF- lokalen 1 oktober 2024. En flyttgrupp med Pelle O i spetsen förbereder och leder flytten - i övrigt i gruppen Gill N, Inkeri K och Bosse R.

På lördag 20 januari mottog Bo Johansson, Midvinterstämmans stipendium , vid föreningens 40 årsjubileum. Detta för långvarigt engagemang i Järfällas kulturliv och vid Midvinterstämmans tillkomst.

På den 178:e söndagspromenaden deltog 9 PRO:are. Diktläsning av Ulla R - Gustaf Fröding - Rogers frågesport med Roger F och uppläsaren Bengt S. Och så fika, förstås!

På onsdag bingo med Gertrud R och Birgitta B.

På torsdag pub med sång och musik av Gösta L, Bosse R och Agneta E, H, mycket god soppa, roliga historier, frågesport Roger och Tommy och lokalinfo, Pelle.

Fredag 26 januari med ABF:s Seniorakademi i Kallhälls Folkets Hus, med Allan Larsson bl.a f.d finansminister, som berättade om sin och brodern Göstas bok, ”Från farfars och farmors tid-till vår tid. Om Sveriges omvandling under tre generationer". Mycket intressant. Allan skänkte 30 böcker till Seniorakademin för att stötta vår bräckliga ekonomi. Stort tack framfördes av Ulf Grundel dagens konfrencier.

Trevlig helg hälsar Bo Johansson, ordförande 070-4919499

PROtonerna övar på måndag kl 10.30 i 81:an