Förening Tullinge

Kulturtisdag

Fyra Kutlturtisdagar med underhållning är inplanderade våren 2024.
Lokalen är Trädgårdstorp.

Kulturtisdag våren 2024 på Trädgårdstorp

Underhållning i hembygdsgården - Trädgårdstorp där vi kan ta emot nära 100 besökare. Även öppet för allmänheten som betalar 140 kronor för inträde
medan PRO-medlemmar betalar 120 kronor. I detta pris ingår fika med bröd.

Tid: 23 januari, 20 februari, 26 mars och 23 april klockan: 14 - 16
Plats: Trädgårdstorp, Trädgårdstorpsvägen 52, Tullinge

Sång musik och skvaller från musiklivet
Saxofonisten Monika Bring med den vita saxofonen och kollegan Lena Magnusson, piano och dragspel, underhåller med sång och skvaller från musiklivet. Monika Bring har bland annat spelat med Carola, Robert Wells och Robert Broberg.
Tid: 23 januari klockan 14.00.

Tommy Löbel Swingband -favorit i repris
Bandet som spelar härlig och medryckande jazzmusik besökte oss i januari 2023 och gjorde ett bejublat framträdande. På begäran är dom nu tillbaka till Trädgårdstorp.
Tid: 20 februari klockan 14.00.

Bulls trio med pop och rock
Botkyrkas egen rock and roller Håkan Norman -alias Bull- kommer med sin trio och spelar svängig pop och rockmusik från förr.
Tid: 26 mars klockan 14.00.

Povels naturbarn - en personlig minishow
Lotta och Mikael Ramel är barn till Povel Ramel. Tillsammans med bassisten Backa Hans Eriksson framför de mästarens underfundiga och härliga
melodier som utgör grunden, men de sätter också sin egen prägel när de knäpper upp Rameltexter och melodier. Alla tre har arbetat tillsammans med Povel Ramel i ett flertal produktioner.
Tid: 23 april klockan 14.00.

På området finns bilparkering och busslinjen 723 går från Tullinge station stannar ca 100 meter från området.

tullinge@pro.se