Distrikt Stockholms län

2021-02-19
PRO klippan i Skåne har spelat in ett flertal små videos om olika moment i Sitevision Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
2021-01-26
Nya kurser i Harald och Sitevision ligger nu ute.
Anmäl dig här
2020-12-09
Nu är de första kurserna för våren på gång. 13 januari Sitevision grundutbildning och 15 januari workshop. Harald 26 januari grundkurs och 28 januari workshop. Anmäl dig här.
2020-11-23
Nu finns möjlighet att anmäla sig till grundkurs och /eller Workshop i Harald. Anmäl dig här.
2020-11-12
För redigering av bilder finns ett webbaserat program https://pixlr.com/se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. där man kan redigera bilder utan kostnad. Av upphovsrättsskäl kan vi inte lägga ut en manual till detta program men en finns på Facebookssidan PRO-webbredaktörer Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. under filer.
______________________________________________________________________________________
2020-11-12
Om man vill ha ett bildspel som går av sig själv finns inte denna funktion I Sitevision. Däremot kan man tilverka en gif-fil och lägga in på webben. För att göra detta går man till den här sidan: gifmaker.me Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
2020-11-03
Foton på styrelsen Under "Kontakta oss" på webben
Uppgifter om uppdrag, mejladress och mobilnummer kommer ju från Harald men foton på styrelsemedlemmarna kommer från Sitevision. Så här gör du: I bildarkivet skapar du mappen Styrelse under din förening. Lägg in foton på styrelseledamöterna med namnet på bilderna lika med medlemsnummer. Första gången efter att du skapat mappen Styrelse måste du högerklicka på Styrelse, välja Egenskaper och sedan Metadata, sedan avmarkera Ärv värde och ändra Nej till Ja. Det kan ta en stund innan bilderna trillar in under ”Kontakta oss”.
2020-11-02
Nu finns möjlighet att anmäla sig till grundkurs och workshop i Sitevision. Workshoppen är denna gång mest inriktad på bildhantering.
Anmäl dig här.an ni berätta mer om föreningens verksamhet.