Distrikt Stockholms län

Harald

Nytt medlemssystem med mina sidor

Sedan den 1 april 2020 har PRO ett nytt medlemssystem som har fått namnet Harald pga att det var just Harald som hade namsdag första gången det togs i bruk. Varje medlem har sin egen inloggning och kan logga in med användar-id eller Bank-id. Man kan använda en snabblänk till Harald genom https://minasidor.pro.se/ Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Alla medlemmar kan logga in på Harald och som vanlig medlem kan man ändra eller skriva in telefonnr, mobilnr och mejladress. Byte av adress däremot sker några gånger i månaden genom SPAR (Statens PersonAdressRegisteer)

Den som framför allt bör gå en Haraldkurs är registerorganisatör men även ordförande, vice ordförande, kassör, sekreterare och studiesekreterare kan ha nytta av kursen då de har viss tillgång till Harald

Det finns också en test-Harald. Den hittas på pro-test.membersite.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. Här kan registeradministratör m.fl. funktionärer testa systemet utan att skarpa Harald blir påverkad.

På PRO:s intranät finns nu fullständig manual. Intranätet når man lätt genom att klicka på länken från den sida man hamnar på då man loggar in.