Distrikt Stockholms län
Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Viktig information i naturskön omgivning

I en naturskön omgivning fick medlemmar i PRO Järfälla under en söndagspromenad veta mer om distriktets viktiga och stora bostadskampanj Tillgängliga bostäder för äldre.

En naturskön omgivning kan vara en uppiggande faktor för att ta till sig viktig information. Därför passade PRO Järfälla på att under en söndagspromenad i februari runt natursköna Görvälnsreservatet i februari låta medlemmar veta mer om stockholmsdistriktets kampanj för tillgängliga bostäder. Den som informerade var styrelseledamoten i PRO Stockholms län Agneta Enbom Holz (längst till vänster på bilden ovan) som också är medlem i PRO Järfälla.

Med kampanjen Tillgängligt boende för äldre vill distriktet väcka opinion för äldres möjligheter att bland annat kunna ta sig ut ur sina lägenheter med hjälp av hissar. I många äldre flerbostadshus saknas i dag hissar. Bostaden blir i princip för äldre som har svårt att använda trappor.

Mer information om kampanjen får du via följande länkar:

Start för kampanjen Tillgängliga bostäder på Cinderella Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Inbjudan till seminarium om Hur skapar vi et ttillgängligt boende? Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

PS. Om ni i föreningen har något nytt sätt att informera era medlemmar om kampanjen - hör av er till distriktets kommunikatör ragnvi.svard@stockholm.pro.se

Text: Ragnvi Svärd