Distrikt Stockholms län
Gemenskap & aktiviteter
Publicerad:

Intressanta kurser och aktiviteter

PRO Stockholms läns stora utbildningsdag den 14 februari bjöd på många aktiviteter att engagera sig i och kurser att anmäla sig tilI.

50 förtroendevalda från länets alla hörn hade rest till Allaktivitetshuset i Sundbyberg för att ta del av det omfattande utbud av utbildningar och aktiviteter inför året.

Deltagarna fick information om kurser på PRO:s folkhögskola, om arbetet med Klimat och hållbarhet i PRO-föreningar, om projekt för pensionärer i föreningen Fair Action, konsumentfrågor, IT-kurser, friskvård, medlemsvärvning, lotteriet och om pensionärsråden.

Nedan kan du läsa om en del av momenten under utbildningsdagen: programmet, power point-presentationer av projekt i Fair Action och om kurser på PRO:s folkhögskola.

Schema för utbildningsdagen (pdf) Pdf, 45.1 kB, öppnas i nytt fönster.

Presentation av projekt för pensionärer i Fair Action Pdf, 1 MB, öppnas i nytt fönster.

Anmälan till projekt Generation C- äldre skapar cirkulär gemenskap Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Gå en kurs på PRO:s folkhögskola (laddas ner) Powerpoint, 2.1 MB, öppnas i nytt fönster.

Text: Ragnvi Svärd