Distrikt Stockholms län
Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Kurs för dig som vill utveckla föreningar

I februari startar PRO:s folkhögskola och PRO Stockholms län en ny spännande kurs i föreningsutveckling och ledarskap. Till den söker vi dig som vill leda förtroendevalda i PRO Stockholms län till att vi i PRO får en bättre och mer lockande verksamhet.

Vi söker dig som

• har erfarenhet från, eller stark vilja till, föreningsutveckling och ledarskap
  • är intresserad av att utveckla din förmåga att leda andra i PRO.

Kursstart och arrangörer

Kursen för utbildare i föreningsutveckling och ledarskap startar i februari 2024. Kursarrangörer är PRO:s folkhögskola och PRO Stockholms län.

I kursen får du

• kunskaper om vad som ofta kännetecknar ledarskap i en folkrörelse,
  • verktyg i hur du kan leda och få PRO:s föreningar att fungera bättre/bra,
  • verktyg i hur du engagerar och leder en grupp som trivs ihop och som strävar mot ett mål,
  • kännedom om dina styrkor och din förmåga att utveckla ditt ledarskap,
  • verktyg för att hantera grupprocesser och konflikter,
  • övning i argumentationstekniker samt
  • insikt om din betydelse för gruppdynamiken och vad varje enskild person behöver för delta i en grupp som vill blicka framåt.

Mer information och anmälan
Mer information får du av Annika Lindblad Nieminen på PRO Stockholms län, e-post annika.lindblad-nieminen@pro.se
Vill du anmäla dig till kursen för utbildare i ledarskap och föreningsutveckling, kontakta Heidi Englund, biträdande rektor och lärare på PRO Folkhögskola, e-post heidi.englund@pros.fhsk.se

Läs information om kursen från PRO:s folkhögskola Pdf, 1 MB, öppnas i nytt fönster.

Text: Ragnvi Svärd