Distrikt Stockholms län
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Konfettin haglade över vinnarna

Konfettin haglade över Lena Nylöf och Lars Rawet som tog emot priset i disriktets medlemsvärvartävling på höstmötet den 15 november. Priset gick till PRO Katarina som på två veckor lyckades värva nio nya medlemmar.

-Inte många men det var en del jobb ändå, konstaterade Eva Nylöf efteråt.

Antalet nya medlemmar räknas i förhållande som är cirka 500 i föreningen.

Årets höstmöte bjöd som vanligt på mycket annat. Programmet var intensivt och fullspäckat för de 90 ombuden från morgon till sen eftermiddag.

De sedvanliga besluten om distriktets verksamhet nästa år, budget och oförändrad avgift klubbades raskt igenom. En kampanj om tillgängliga bostäder ska bland annat köras i gång nästa år.

Därefter var det jympa, inspirationspass om att påverka politiken, klimataktivism, friskvård och om konsumentfrågor (klicka nedan mer information om inspirationspassen).

- Det var ett trevligt och intressant, sade Eva Karlén från PRO Fullersta när hon kom ut från inspirationspasset Friskvård Natur och Hälsa på årets höstmöte.

- Kanske skulle man kontakta någon annan förening för aktiviteter, funderade Eva Karlén vidare innan hon försvann in på nästa aktivitet.

Ombuden tycktes, i likhet med Eva, vara nöjda med de mesta av aktiviteterna, i alla fall av det som kunde uppsnappas av distriktets kommunikatör under pauser där det pratades i grupper, med varandra, med utställare från Riksteatern och reseföretagen.

Under dagen fördes även med samtal under ledning av distriktets kanslichef Annika bland annat om hur man skulle kunna locka nya medlemmar till PRO. 50-talisterna kanske kräver andra aktiviteter, annan musik?

- Huvudsaken är att vi erbjuder gemenskap, var en åsikt som fick applåder från publiken.

Men dagens absoluta överraskning kom när nästan alla hade lämnat Folkets Hus. Det var en fantastisk graffitimålning av en PRO-logga som gjordes av Carina Strand och Lena Nylöf, under ledning av Kenny, eventföretagare. Se bild nedan.

Carina Strand och Lena Nylöf poserar vid sin graffittimålning på höstmötet.

För övrig information och bilder från höstmötet, se under Förtroendevald.

Text: Ragnvi Svärd