Distrikt Stockholms län
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Storsatsning på utbildning

Distriktet satsar stor på utbildning första kvartalet nästa år. Utbildningarna riktar sig till distriktets förtroendevalda och utsedda anvariga i PRO-föreningarna.

Tanken med satsningen på utbildningen är att få en mer attraktiv pensionärsorganisation för alla pensionärer. Vi ska se till att bli Sveriges största mötesplats för pensionärer. För att lyckas med detta behöver vi mer kunskap inom olika områden.
Därför lanserar vi nu ett stort utbildningsprogram från januari - mars 2023. I programmet finns massor att välja bland, det är bara att botanisera bland utbudet. Varför inte börja med en kick-off i januari med syfte att utveckla PRO:s aktiviteter. Konsumentansvariga i föreningarna erbjuds möten om PRO:s prisundersökning, medlemsansvariga kan delta i workshops och chans finns också att få kunskap om medlemssystemet Harald. Men mycket mer erbjuds i utbildningsprogrammet. Klicka och ta del av utbudet här. Pdf, 195.8 kB, öppnas i nytt fönster.

Text: Ragnvi Svärd