Distrikt Stockholms län
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Nya idéer på mobiliseringskonferenserna

Personkryssa för äldre personer i valet, PRO:are borde utbildas till aktivister, är några nya idéer som kommer fram på distriktets digitala mobiliseringskonferenser 7-10 februari.

Mobiliseringskonferenserna ska bland annat peppa föreningarna att dra igång aktiviteter inför valet men också att få fler medlemmar och få fler som vill engagera sig i föreningarnas arbete, sälja fler lotter och hur PRO i valet ska föra fram frågan om bättre pensioner och en bättre äldreomsorg.
Mycket är på gång bland annat inom utbildning och kommer att presenteras för föreningarna, via nyhetsbrevet och hemsidan. Så håll utkik!

Några tips som kom fram under konferenserna finns här Pdf, 58.9 kB, öppnas i nytt fönster..

Text: Ragnvi Svärd