Förening Åsunden

Seniorsång/körsång

Personer framför träd

P.g.a. operation och rehab på en av nyckelpersonerna i orkestern har vi pausat körens övningar för hela vårterminen 2024. Vi hoppas vara igång igen till höstterminen 2024. Håll utkik i föreningsguiden, hemsidan och facebook så annonserar vi där när datum för hösten är bestämd.

Vi övar och tränar i vår lokal Framtiden på Nygatan i Vegby. När vi är friska och krya övar vi varje måndag eftermiddag kl.14.00 till cirka 16.30, förutom ett sommarlov och en ledighet över jul och nyår. (kan förekomma avbrott/ändrad tid någon enstaka måndag). I normala fall är vi också med på PRO-körernas dag där nästan alla körer i PRO Södra Älvsborg är med. Denna kördag anordnas av PRO Södra Älvsborg en gång per år. Sedan brukar vi ibland uppträda på några av våra egna månadsträffar, på Ekero och ibland även i andra sammanhang. Vid full närvaro är vi fyra musiker och över 20 fantastiska sångare. Men vi vill gärna bli fler musikanter och fler sångare.

Vill du vara med och sjunga/spela, har du frågor eller vill ha mer info, kontakta körledare Maritha Wegstrand 070-253 50 33

Varmt välkomna alla PRO;are som tycker om att sjunga eller spela.